شیرآلات

راهنمای خرید شیرآلات

ظرفشویی فنری شارون تصفیه دار کروم

امروزه با توجه به اینکه شاهد مصرف زیاد آب هستیم و باید سعی کنیم در مصرف آب صرفه جویی کنیم، بنابراین باید در انتخاب شیرآلات دقت زیادی کنیم و مدلی را انتخاب کنیم که آب کمتری را مصرف کند.

بدون شک انتخاب شیرآلات زیبا، تاثیر زیادی در ظاهر خانه‌ها دارد اما چیزهای مهم‌تری هم وجود دارند که باید هنگام خرید بدانید. در این مقاله سعی داریم شما را با راهنمای خرید شیرآلات آشنا کنیم.

راهنمای خرید شیرآلات:

1- به جنس شیرآلات توجه کنید:

شیرآلاتی که جنس خوب، باکیفیت و استاندارد داشته باشد، معمولا از آلیاژ برنجی ساخته می‌شود که ناخالصی نداشته باشد.

آلیاژی که در شیرآلات به کار می‌رود از ترکیب سه فلز با نام‌های برنج، روی و سرب تشکیل می‌شود. اما ممکن است درصد هر کدوم از این فلزها کم یا زیاد شود که تاثیر زیادی روی کیفیت شیرآلات می‌گذارد.

نکته: میزان سربی که در تهیه شیرآلات بکار می‌رود باید زیر 2.5 درصد باشد. همانطور که می‌دانید سرب یک ماده سمی می‌باشد که برای سلامتی انسان خطرات زیادی دارد. پس اگر میزان سربی که در شیرآلات بکار میرود از 2.5 درصد بیشتر باشد خطرات زیادی را برای سلامتی شما به همراه دارد.

نکته: برخی افرادی که شیرآلات را تولید می‌کنند، از آلیاژهای ضعیفی که میزان سرب زیادی دارند استفاده می‌کنند زیرا اینکار باعث می‌شود تا با هزینه کمتری تولید کنند و فروش بیشتری داشته باشند. (در حالت استاندارد، میزان سربی که در شیرالات بکار می‌رود نباید بیشتر از 2.5 درصد باشد.)

نکته: برخی از شیرآلات‌ها به گونه‌ای هستند که هنگام تولید، در بدنه‌شان از ضد زنگ هم استفاده می‌شود. شیرآلات‌هایی که دارای ضد زنگ باشند نسبت به سایر شیرآلات‌های برنجی کیفیت بهتری دارند و طبیعتا قیمت بالاتری هم دارند.

نکته: طبق گفته سازمان استاندارد ایران، یک شیرآلات استاندارد باید 58 تا 60 درصد از مس و 40 درصد باقی مانده از روی و سایر ناخالصی‌های مجاز باشد. با این تفاوت که اگر از سرب استفاده می‌کنید نباید از 2.5 درصد بیشتر شود.

2- توجه به قیمت شیرآلات:

این روزها ممکنه شیرآلات را با قیمت‌های مختلفی در بازار پیدا کنید بنابراین به بودجه‌ای که برای خرید شیرآلات درنظر دارید توجه کنید.

طبیعتا هرچه شیرآلاتی دارای کیفیت خوب، گارانتی بالا و جنس استاندارد باشد، قیمت بالاتری هم دارد.

یکی دیگر از مواردی که تاثیر زیادی روی قیمت‌ها دارد، مغازه‌ای است که برای خرید اقدام می‌کنید.

برخی مغازه‌ها به دلیل اینکه اجاره زیادی را باید پرداخت کنند و برندهای معتبری دارند، بنابراین شیرآلات را با قیمت بالاتری باید خریداری کنید اما ممکن است همان شیرآلات در یک مکان دیگر قیمت کمتری داشته باشد. پس هنگام خرید دقت کنید که به چه مغازه‌ای مراجعه کنید. اگر بودجه کمی دارید، به سراغ مغازه‌هایی که در مناطق بالاشهر هستند، نروید.

3- راحت بودن هنگام نصب شیرآلات:

زمانی که برای خرید شیرآلات اقدام می‌کنید باید حواستان به نحوه نصب کردنش هم باشد. برخی شیرآلات‌ها به دلیل اینکه تعداد زیادی پیچ و مهره دارند همه افراد نمی‌توانند به تنهایی آن را نصب کنند و حتما باید نصاب داشته باشند. اما نحوه نصب برخی شیرآلات‌ها به قدری ساده است که هر فردی خودش به تنهایی می‌تواند نصب کند.

پس اگر قصد خرید شیرآلات دارید، به نحوه نصب آن توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

4- داشتن گارانتی یا ضمانت:

امروزه وجود گارانتی یا ضمانت روی محصولات این اطمینان را به ما می‌دهد تا به راحتی اقدام به خرید کنیم. در واقع ممکن است طی چندین سال شیرالاتی که خریدار می‌کنیم بنا به دلایل مختلف آسیب ببینند یا حتی خراب شوند. اما وجود گارانتی یا حتی خدمات پس از فروش این نگرانی را از ذهن خریدار پاک می‌کند و باعث می‌شود خیلی زود به محصولات شما اعتماد کنند. پس اگر به دنبال شیرآلات باکیفیت و مناسب هستید، حتما مراقب باشید که دارای گارانتی باشد.

5- صرفه جویی در مصرف آب:

امروزه با توجه به اینکه گرانی‌های زیادی وجود دارد و همچنین کمبود آبی که با آن مواجه هستیم باید در انتخاب شیرآلات و میزان مصرف آب دقت زیادی کنیم. برخی شیرآلات‌ها، میزان مصرف آب بالایی دارند اما برخی دیگر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که میزان آب را کنترل می‌کند و در مصرف بهینه آب کمک می‌کند.

نکته: پرلاتورها یا سرشیر کاهنده مصرف آب تاثیر زیادی در میزان صرفه‌جویی مصرف آب دارد.

نکته: اگر در شیرآلاتی که خریداری می‌کنید، کارتریج خوب و باکیفیتی استفاده شده باشد می‌تواند تا حد زیادی در میزان مصرف آب صرفه جویی کند.

نکته: اگر می‌خواهید بدانید که شیرآلات شما در مصرف آب صرفه جویی می‌کند یا خیر، می‌توانید از مقیاس دبی کمک بگیرید و میزان جریان آب را برحسب لیتر بر دقیقه اندازه گیری کنید. هرچه کارتریجی دبی کمتری داشته باشد قطعا برای مصرف آب بهینه تر است.

6- توجه به رنگ شیرآلات:

شیر‌آلات‌هایی که در بازار وجود دارند دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند که در ظاهر خانه تاثیر زیادی می‌گذارند. اگر به زیبایی ظاهری خانه خود اهمیت زیادی می‌دهید حتما حواستان به رنگ شیرآلاتی که انتخاب می‌کنید، باشه.

رنگی را انتخاب کنید که در کنار کابینت و سایر وسایلی که در آن محیط قرار دارند، ظاهری شیک و منحصر به فرد داشته باشند.

اگر در چیدمان و دیزان منزل سلیقه خوبی داشته باشید، می‌توانید به راحتی با انتخاب رنگ‌های شیک و زیبا، ظاهر زیبایی را برای خانه خود ایجاد کنید.

برخی رنگ‌ها به دلیل اینکه زود کثیف می‌شوند برای شیرآلات مناسب نیستند. زیرا همراه آب‌های خانگی املاحی وجود دارد که پس از خشک شدن باعث می‌شود لکه آن‌ها روی شیرآلات باقی بماند و ظاهر زیبایی نداشته باشد. پس در انتخاب رنگ شیرآلات دقت زیادی کنید و با سلیقه انتخاب کنید.

نتیجه گیری:

همه افراد در خانه‌های خود نیاز به وجود شیرآلاتی دارند که برای کارهای روزمره خود مثل شستشو، حمام، سرویس بهداشتی و… بتوانند به راحتی از آب منزل خود استفاده کنند. اما نکاتی وجود دارد که هنگام خرید شیرآلات باید بدانند. در این مقاله سعی داریم شما را با راهنمای خرید شیرآلات آشنا کنیم تا بتوانید شیرآلات استاندارد و با کیفیت را برای خود انتخاب کنید.

پس اگر قصد خرید شیرآلات دارید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را تا انتها بخوانید تا بتوانید انتخاب راحتی را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *