شیرآلات

ویژگی شیرآلات با کیفیت

شیر روشویی باران طلایی

ویژگی شیرآلات با کیفیت

امروزه وجود شیرآلات برای هر خانه‌ای لازم و ضروری است. اما با وجود گرانی و قیمت‌های متنوعی که در بازار می‌بینیم به سختی می‌توانیم انتخاب کنیم.

سلیقه هر فردی در انتخاب شیرآلات متفاوت است. برخی افراد به زیبایی ظاهری خانه بیشتر توجه می‌کنند و رنگ شیرآلات را در اولویت خود قرار می‌دهند، برخی افراد دیگر به دنبال کیفیت هستند و سعی می‌کنند شیرالاتی تهیه کنند که تا چندین سال بتوانند استفاده کنند، عده دیگری هم به دنبال شیرآلات با کیفیت و استاندارد هستند تا در مصرف بهینه آب صفه جویی کنند و هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش دهند.

اکثر شما در مورد ویژگی شیرآلات با کیفیت یا نحوه تشخیص شیرآلات با کیفیت و استاندارد سوال می‌پرسید. در این مقاله سعی داریم به شما یاد بدیم که چطور یک شیرآلات استاندارد را از غیراستاندارد تشخیص دهید. پس پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 چرا کیفیت در انتخاب شیرآلات مهم است؟

همانطور که می‌دانید کیفیت در همه جا حرف اول را می‌زند. اگر به مغازه‌هایی که شیرآلات می‌فروشند مراجعه کنید، می‌بینید که انواع شیرآلات با جنس‌ها و قیمت‌های مختلف وجود دارد که باید انتخاب کنید. در واقع اگر شیرآلات کیفیت خوبی نداشته باشد، نمی‌توانید تا مدت طولانی از آن استفاده کنید حتی ممکن است به یک سال نکشد و شیرآلات شما خراب یا حتی هرز شود. بنابراین سعی کنید به کیفیت شیرآلات توجه زیادی داشته باشید.

برخی افراد بدون اینکه کیفیت را در اولویت خود قرار دهند، به ظاهر و زیبایی شیرآلات توجه می‌کنند.

اگر بودجه زیادی برای شیرآلات ندارید، پیشنهاد می‌کنم به کیفیت شیرآلات بیشتر توجه کنید تا بتواند چندین سال برای شما کار کند.

برخی از شیرآلات‌ها به دلیل کیفیت پایینی که دارند خیلی زود هرز می‌شوند. پس اگر به دنبال یک شیرآلات با ماندگاری بالا هستید پیشنهاد می‌کنم تمرکز خود را روی کیفیت بگذارید.

ویژگی شیرآلات با کیفیت چیست؟

شیرآلات یکی از وسایل پرکاربرد برای هرخانه‌ای محسوب می‌شود و ممکن است روزانه چندین بار از آن استفاده کنید پس باید یک شیرآلاتی را انتخاب کنید که دوام و کیفیت بالایی داشته باشد و چندین سال بتوانید از آن استفاده کنید. در ادامه نکاتی را بیان می‌کنیم که در تشخیص شیرآلات با کیفیت به شما کمک می‌کند.

1- مقاومت بالا در برابر سرما:

شیرآلاتی که انتخاب می‌کنید باید مناسب محل زندگی شما باشد. به عنوان مثال اگر در مکانی زندگی می‌کنید که آب و هوای سرد و کوهستانی دارد باید از شیرآلاتی استفاده کنید که مقاومت بالایی داشته باشد. پس اگر میخواهید یک شیرآلات با کیفیت داشته باشید، ابتدا به وضعیت سرد یا گرم بودن هوا توجه کنید.

2- جنس شیرآلات:

یکی دیگر از مواردی که در کیفیت شیرآلات تاثیرگذار است، توجه به جنس آن می‌باشد.

شیرآلات معمولا از ترکیب چند آلیاژ تشکیل می‌شود که بخش عمده آن از آلیاژ برنج می‌باشد.

شیرآلاتی که به صورت استاندارد باشد، حدود 60 درصدش باید از آلیاژ برنج و مابقی از سایر آلیاژها باشد.

توجه: از آلیاژ سرب نباید بیشتر از 2.5 درصد برای تولید شیرآلات استفاده شود زیرا برای سلامتی انسان ضرر دارد. حتی ممکن است سربی که در آلیاژ برنج وجود دارد وارد آب شود و به بدن افرادی که از آن آب می‌خورند، منتقل شود.

علاوه بر این باید به جنس شلنگ شیرآلات هم توجه کنید. درون شلنگ‌های فنری، باید یک شلنگ باریکتر که از جنس پلاستیک باشد وجود داشته باشد.

برای تولید شلنگ پلاستیکی از یک ماده با نام پلی اتیلن استفاده می‌شود که باعث افزایش مقاومتش می‌شود. اما برخی افراد برای ساخت این شلنگ از ماده‌ای به نام APDM استفاده می‌کنند که باعث کاهش مقاومت شلنگ در برابر سرما و گرما می‌شود.

نکته: برای بالا بردن کیفیت شیرآلات و شلنگ می‌توانید از یک ماده‌ای با نام آلیاژ استیلنس استیل یا به اصطلاح فولاد ضدزنگ استفاده کنید تا کارایی بهتری برای شما داشته باشد.

بطور کلی هنگام خرید شیرآلات به جنس آن توجه زیادی داشته باشید همچنین اطمینان پیدا کنید که به صورت استاندارد تولید شده باشد.

3- گارانتی و خدمات پس از فروش:

طبیعتا محصولاتی که دارای گارانتی هستند یا از خدمات پس از فروش برخوردار هستند، شانس بیشتری برای انتخاب دارند. این روزها شیرآلات‌هایی که از جنس چینی هستند و کیفیت خوبی ندارند را زیاد در بازار می‌بینیم. این گونه شیرآلات‌ها به دلیل اینکه ضمانت و گارانتی ندارند، پس از خراب شدن دیگر قابلیت استفاده ندارند و فقط مجبورید آن را دور بیندازید. اما اگر شیرالاتی که می‌خرید دارای گارانتی یا خدمات پس از فروش باشد، خیال‌تان از این بابت راحت است که تا چندین سال اگر هم خراب شود، می‌توانید آن را تعمیر کنید و استفاده کنید.

بنابراین اگر به دنبال شیرآلات با کیفیت هستید، توصیه می‌کنم به سراغ شیرآلات‌هایی بروید که دارای گارانتی یا خدمات پس از فروش باشند.

4- مصرف بهینه آب و صرفه جویی در آن:

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که یک شیرآلات با کیفیت می‌تواند داشته باشد، کنترل در میزان مصرف آب است. برخی شیرآلات‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آب زیادی مصرف می‌کنند و باعث می‌شود آب زیادی هدر برود. این روزها با وجود کم آبی باید سعی کنیم در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

پلاتورها نقش مهمی در میزان کنترل آب شیرآلات دارند به گونه‌ای که می‌تواند تا 90 درصد مصرف آب را کاهش دهد پس پیشنهاد می‌کنم هنگام خرید به پرلاتور شیرآلات توجه زیادی داشته باشید.

با اندازه گیری کارتریج موجود در شیرآلات (در مقیاس دبی) می‌توانید میزان مصرف آب را متوجه بشید. هرچه این مقیاس عدد کمتری را شان بدهد نشان دهنده بهینه‌تر بودن آن در مصرف آب می‌باشد.

نتیجه گیری:

امروزه وجود شیرآلات در تمام منازل لازم و ضروری است. اما با توجه به تنوع و کیفیت‌های مختلفی که در بازار وجود دارد، انتخاب را برای افراد سخت می‌کند.

هر فردی دوست دارد، با کمترین هزینه بهترین انتخاب را داشته باشد اما بدون داشتن دانش و اطلاعات امکان پذیر نیست. در این مقاله سعی داریم دانش شما را در مورد انتخاب شیرآلات بالا ببریم و بیان کنیم که یک شیرآلات با کیفیت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا هنگام خرید بتوانید انتخابی راحت را تجربه کنید و از خرید خود لذت ببرید. از این که تا انتهای مقاله همراه ما بودید ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *