شیرآلات

راهنمای خرید شیرآلات آشپزخانه

روشویی بلند رادمان سفید طلایی

یکی از بخش‌های مهمی که در منازل وجود دارد، قسمت آشپرخانه می‌باشد. زمانی که برای شما مهمانی می‌آید ممکن است که بخواهند دست یا صورت‌شان را بشویند یا به دلایل مختلف از شیرآلات خانه شما استفاده کنند. انتخاب شیرآلات شیک در آشپزخانه می‌تواند ظاهری خاص و زیبا به خانه‌ شما بدهد. اگر قصد دارید که خانه خود را بازسازی کنید یا تغییراتی ایجاد کنید، حتما به انتخاب شیرآلات توجه کنید زیرا روزانه می‌خواهید چندین بار از آن استفاده کنید.

پس اگر قصد خرید شیرآلات با کیفیت و شیک را برای منزل خود دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

نکاتی که هنگام خرید شیرآلات آشپزخانه باید بدانید:

اگر قصد دارید برای منزل خود شیرآلات با کیفیت و استاندارد خریداری کنید، در این مقاله نکاتی را بیان می‌کنم که قبل از خرید باید بدانید. این نکات شامل:

1- به ارتفاع علمک شیرآلات توجه کنید:

قبل از خرید شیرآلات، حتما به اندازه و ارتفاع آن توجه کنید. برخی شیرآلات‌ها علمک‌ بزرگی دارند و برای سینک‌های بزرگ مناسب‌ هستند اما برخی دیگر به دلیل اینکه علمک کوچک‌تری دارند بیشتر برای اشپزخانه‌هایی که سینک کوچکی دارند مناسبند.

2- به پرلاتور شیرآلات توجه کنید:

شاید با اسم پرلاتور آشنا نباشید. در واقع پرلاتور همان محلی است که آب از درون شیرآلات خارج می‌شود که تاثیر زیادی در مصرف بهینه آب می‌گذارد.

این روزها با وجود کم آبی و گرانی، لازم است از شیرآلاتی استفاده کنید تا با مصرف بهینه آب بتوانید هزینه کمتری بپردازید. اگر به دنبال راهی هستید تا هزینه‌های خود را کاهش دهید، دقت در انتخاب پرلاتور می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

انواع پرلاتورها کدامند؟

اگر می‌خواهید یک شیرآلات خوب و با کیفیت داشته باشید، بهتر است با انواع پرلاتور آشنا باشید تا انتخاب راحتی را تجربه کنید.

پرلاتور ضد رسوب:

برخی از پرلاتورها ضد رسوب هستند و جنس سیلیکونی دارند. این پرلاتورها اجازه نمی‌دهند هیچ گونه رسوبی وارد شیرآلات ‌شود بنابراین همیشه آبی سالم و تمیز خواهید داشت. در ضمن نگران انباشته شدن رسوبات نباشید زیرا با پرلاتورهای ضد رسوب به راحتی می‌توانید رسوبات انباشته شده را تمیز کنید و همیشه آبی سالم و تمیز داشته باشید.

پرلاتور سکه‌ای:

برخی دیگر از پرلاتورها که با نام سکه‌ای آن را می‌شناسیم، پرلاتورهایی هستند که به آسانی و بدون استفاده از هیچ آچاری می‌توانید آن را باز کنید و تمیز کنید. در این پرلاتورها شیاری وجود دارد که می‌توانید با کمک یک سکه آن را باز کنید و تمیز کنید. دلیل محبوبیت این پرلاتورها راحتی در باز کردن‌شان است.

پرلاتورهای لمینار:

این پرلاتورها در واقع برای افرادی مناسب است که به آب با فشار زیاد نیاز دارند. اگر دوست دارید، شیرآلات پرفشاری داشته باشید پیشنهاد می‌کنم از پرلاتورهای لمینار استفاده کنید. به عنوان مثال در مکان‌های عمومی یا بهداشتی بیشتر از پرلاتورهای لمینار استفاده می‌شود.

پرلاتور کاهنده:

برخی دیگر از پرلاتورها که با نام پرلاتور کاهنده در بازار وجود دارند، با ترکیب شدن آب و هوا باعث می‌شود تا آب به شکل پودر در بیاد. با جریان آب به صورت پودر در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

پس اگر بهینه مصرف آب برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنم از پرلاتورهای کاهنده استفاده کنید.

3- توجه به آبکاری شیرآلات:

همانطور که می‌دانید بخش بیرونی شیرآلات در زیبایی ظاهری اهمیت زیادی دارد. بنابراین آبکاری شیرآلات بسیار حائز اهمیت می‌باشد که باید به آن توجه کرد.

آبکاری شیرآلات دارای جنس‌های متفاوتی است که در ادامه توضیح می‌دهیم.

انواع آبکاری شیرآلات چیست؟

حتما می‌دانید که شیرآلات‌ها دارای دو بخش بیرونی و درونی هستند که به لایه بیرونی، اصطلاحا آبکاری گفته می‌شود که دارای جنس‌های مختلفی هستند.

  • آبکاری با کروم:

شیرآلاتی که با جنس کروم ابکاری شده باشند دارای مقاومت بالایی در برابر مواد شوینده هستند و به راحتی می‌توانید آن را تمیز کنید. همچنین رنگ این شیرآلات‌ها نقره‌ای می‌باشد.

این روزها اکثر شیرآلات‌هایی که به رنگ نقره‌ای هستند، با جنس کروم آبکاری شده‌اند. 

  • آبکاری الکترواستاتیک:

در این نوع آبکاری، شیرآلات را با رنگ پودری پوشش می‌دهند. این آبکاری از نوع غیرفلزی است که در رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارند. اگر به زیبایی ظاهری اهمیت زیادی می‌دهید و به انتخاب رنگ توجه زیادی می‌کنید، می‌توانید از شیرآلات‌هایی که به این شکل آبکاری شده‌اند استفاده کنید.

یکی از مزایایی که این آبکاری دارد، وجود تنوع در رنگ‌ها می‌باشد بنابراین می‌توانید هر رنگی که دوست دارید را برای منزل خود انتخاب کنید.

  • آبکاری PVD (جنس مس یا برنز):

یکی دیگر از انواع آبکاری، از نوع PVD می‌باشد که معمولا از جنس مس یا برنز هستند. اگر در بازار شیرآلاتی را مشاهده کردین که رنگ‌ طلایی دارند، باید بگم که برای ساخت آن از آبکاری PVD استفاده شده است. شیرآلاتی که از جنس مس آبکاری شده باشند، دارای خاصیت ضد باکتری هستند.

کدام آبکاری مناسب تر است؟

اگر به دنبال شیرآلاتی هستید که مقاومت زیادی داشته باشد، باید بگم که در درجه اول آبکاری PVD قرار دارد که دارای بالاترین مقاومت می‌باشد. در درجه دوم آبکاری نیکل کروم قرار دارد که دارای مقاومت زیادی هستند. اما در رتبه سوم می‌توانیم آبکاری الکترواستاتیک را بیان کنیم که دارای مقاومت خوبی هستند.

4- توجه به جنس شیرآلات:

یکی از موارد مهمی که هنگام خرید شیرآلات باید توجه کنید، جنس شیرآلات می‌باشد.

شیرآلاتی با کیفیت است که به صورت استاندارد تولید شده باشد. شیرآلاتی که در منازل خود دارید، از ترکیب چندین آلیاژ درست می‌شود که بخش عمده آن از نوع آلیاژ برنج می‌باشد.

طبق استاندارد ایران باید حدود 60 درصد از آلیاژ برنج باشد.

هنگام خرید شیرآلات به این نکته هم توجه کنید که میزان درصد آلیاژ سرب بالای 2.5 درصد نباشد زیرا روی سلامتی انسان تاثیر منفی می‌گذارد.

نتیجه گیری:

امروزه وجود شیرآلات در تمام خانه‌ها لازم و ضروری است. ممکن است روزانه چندین بار از شیرآلات منزل خود استفاده کنید. پس انتخاب یک شیرآلات با کیفیت و شیک می‌تواند ظاهری زیبا برای منزل شما ایجاد کند. بسیاری از افراد هنگام خرید شیرآلات نمی‌دانند به چه مواردی باید توجه کنند و معمولا از روی ظاهر و سلیقه شخصی انتخاب می‌کنند. اما نگران نباشید. در این مقاله سعی کردیم نکاتی را بیان کنیم که قبل از خرید شیرآلات باید بدانید.  

پس اگر اطلاعات کمی در مورد شیرآلات دارید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را تا انتها بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *